Geoblog.pl    masterofphysicalchemistry    Podróże    2015 - Szeroko rozumiane Bałkany, czyli Węgry, Rumunia, Serbia, Kosowo, Czarnogóra, Bośnia i Węgry    Tuzla

Tuzla

Bośnia i Hercegowina
Bośnia i Hercegowina, Tuzla

Poranek w Sarajewie. Udajemy się w okolice lotniska. Tam jest Tunel Nadziei. Został wybudowany po rozpoczęciu oblężenia miasta przez Serbów i przez ten okres (92-95) służył do ucieczki, transportowania materiałów, żywności - słowem ten jeden tunel zasilał całe miasto i ratował jego mieszkańców.

Teraz jest tu muzeum. Ciężko się o tym pisze - to bardzo przygnębiające miejsce. Warto odwiedzić i spróbować zrozumieć samemu.

Stąd jedziemy w okolice Lukavaca, gdzie mamy przyjaciół i spędzimy z nimi ostatnie dwa dni w Bośni. Wieczorem razem z Denisem jedziemy do Tuzli. To miłe miasteczko z dużą ilością młodych ludzi - typowa impreza na mieście! Chwilami ciężko przejść, bo tak gęsto.

Tuzla zachwyca i wygrywa konkurs wyjazdu. Takiego zagęszczenia Bałkanek świat jeszcze nie widział. Ataki następują ze wszystkich stron, tak, że nie wiadomo, gdzie patrzyć. Tuzla zdobywa złoty medal z wynikiem 10,5/10!!!